15 jan 2014, 4:09pm
healthy
by

leave a comment

Running essentials

Lieve, lieve, lieve lezers. Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig en natuurlijk moet ik dan dit berichtje voor jullie schrijven zodat jullie mij ook nog lief vinden. Er zitten een aantal redenen achter en om mee te starten: school. Het gaat goed, echt! Ik heb de helft van mijn verliespunten opgehaald dus het is tijd voor taart (al zullen we dat nog wel zien na de toetsweek). Ook ben ik in de kerstvakantie ziek geworden, stress ik best veel en wordt ik soms opeens heel verdrietig en eet ik mijn verdriet weg met worteltjestaart met hartjes en glitters. In mijn dromen. In het echt heb ik over het algemeen geen worteltjestaart met hartjes en glitters dus dat is een tegenvaller. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik soms veel artikelen kan plaatsen en dan weer eventjes niet, maar ik daar niet elke keer een het-spijt-me-artikel over ga schrijven. Dus dat jullie dat weten! Ik ben vaak wél altijd actief op Instagram dus jullie zouden me daar ook kunnen volgen. Dikke shoutout naar mezelf hier.

Zoals de meesten van jullie weten, loop ik al bijna een jaar (SERIEUS!) hard. Een jaar daarvoor ook al, maar dan zonder goals. En zonder dat ik eigenlijk wist hoe en wat. En eigenlijk alleen maar omdat ik zo’n superdun meisje wilde zijn. Maar dat wil ik nu niet meer, hoor. It’s all about da feelin’. Na een jaar weet ik ook wel een beetje wat ik écht nodig heb en dat ga ik vandaag voor jullie op een rijtje neerzetten.

1. Sport bh
The thing boys don’t have: the power of a sports bra. Maar dan hebben jongens ook geen slungelende borsten, dus dat compenseert weer. Oké, laat me uitleggen waarom een sport bh handig is. Handiger dan een normale bh. Tijdens het hardlopen, dan. Die dingen ondersteunen als een baas (en als ik als een baas zeg, bedoel ik als een BAAS, want ik zeg nóóit als een baas) waardoor je totaal geen last meer hebt van je stuiterende bloemkolen. Ik denk dat ik vanaf nu steeds een ander vervangwoord ga gebruiken voor borsten. Goed, terug naar het onderwerp. Als ik een H&M sport bh draag, draag ik er het liefst twee omdat ze iets slapper zijn dan, bijvoorbeeld, mijn Adidas sport bh. Ik wil immers dat alles super strak tegen mijn borst gedrukt zit alsof ik helemaal plat ben, want dat is mega chill. Echt, hoor. Voordat ik in het fit-zijn-eet-gezond-bla-bla-bla-leventje kwam vond ik een sport bh vreselijk en lelijk en dom. Maar zeg dat niet.

Vind jij een sport bh lelijk? Ja? Kijk hiernaar:

En zeg nooit meer dat een sport bh lelijk is. Dit is trouwens Adrianne Ho.

Maar dat neemt niet weg dat deze schatjes super vervelend kunnen zijn. Want ja, ze zijn strak. En ja, dat zorgt voor problemen bij het uittrekken. Ze blijven haken en dan kom je er niet meer bij en dan schieten ze los uit je hand en kuuhuuuuuuut. Ook zijn ze duurder dan normale bh’s (tenzij je bh’s van honderd euro koopt, maar daar ga ik maar niet vanuit). Ze zijn al gauw rond de 30/40 euro, maar bij de H&M zo’n 15 euro, al zijn die kwalitatief minder goed. Maar alles beter dan een normale bh waarvan de bandjes om de minuut afzakken.

2. Goede schoenen
Als ieniemienie, kleine 13-jarige Anni, ging ik wel eens hardlopen op mijn Vans. Au. Pijnlijk. Au. Au aan mijn voetenbenenknieënenkelslichaamenalles. Au. Ik had géén idee van hoe slecht dat wel niet is. Geen schokdemping, geen steun, niks. Daarnaast liep het ook gewoon niet lekker. Meer dan een jaar geleden heb ik Nike Free’s gekocht en ik denk dat dat een van mijn beste aankopen in mijn leven is, want die schoenen zijn zo f****** geweldig. Ze wegen niets, bieden genoeg steun, zijn schok dempend, lopen geweldig en ook nog eens super mooi. Met goede schoenen gaan je zielige enkeltjes en knieën wat langer mee.

3. Muziek
Soms zie ik mensen hardlopen zonder muziek en vraag ik me af: hoe? Misschien ligt het aan mij, omdat ik al zo lang zo veel muziek luister, maar ik kan écht niet lang zonder muziek en al helemaal niet tijdens het hardlopen. Zie hier mijn lijst voor muziek tijdens het hardlopen uit november. Misschien wordt het tijd om een nieuwe te maken.

4. Lippenbalsem
Niets is vervelender dan droge, trekkerige lippen en al helemaal tijdens het lopeuh. Zorg daarom dat je een chille lippenbalsem hebt, en niet Labello zoals ik, want dat voelt gewoon als een laag vet over je lippen. Bah. Ik zit gewoon opgescheept met een Labello die op moet, oké. Balsems die geen vettig laagje achterlaten en snel intrekken kan ik zeker aanraden, zoals Baby Lips of lippenbalsems van The Body Shop. Pas wel op tijdens de winter als je buiten loopt, je wil niet dat je lippen bevriezen.

5. Een horloge
Mét iets van een stopwatch of zo, natuurlijk. Vooral als je hardlopen opbouwt door middel van een schema (wat mij enorm heeft geholpen!) is dat héél handig.

En als je niet zoals ik bent maar wel ook lang haar hebt: een haarelastiekje. Die dingen werken gewoon niet bij mij, maar misschien wel bij jou.

Hier nog een plaatje voor de leuk:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
  • Afbeelding 26
  • Mijn naam is Anni, achttien jaar, HAVO-leerling. Ik houd van kunst, sneakers, hip hop en mijn wekelijkse fles sauvignon blanc (of vier). Langzaam maar zeker probeer ik de wereld wat groener en blijer te maken. Ik rol over mijn toetsenbord om verhalen voor jullie te typen.
  • Categorieën

  • Instagram